Tegenwoordig zijn voertuigen steeds meer gemoderniseerd. Vroeger diende de auto vooral als vervoersmiddel om de eigenaar van A naar B te vervoeren. Maar momenteel is het hebben van een auto meer een luxegoed geworden, met technische snufjes die het rijden vereenvoudigen. Een van deze snufjes is de Achteruitrijcamera. Dit is een camerasysteem in een auto, bus of vrachtwagen. Het dient als hulpmiddel om de bestuurder te helpen tijdens het achteruitrijden. Het geeft de bestuurder een duidelijk beeld van wat erachter zich gebeurt. Een voordeel van deze camera is dat het de volledige dode hoek achter de auto weergeeft.
Meestal bevindt deze camera zich rondom de kentekenplaat of merklogo van de auto. Zodra de bestuurder naar achteren rijdt zal de camera geactiveerd worden. Boordcomputers geven meestal door middel van lijnen op het scherm aan hoe breed de auto is. Achteruitrijden is een vaardigheid die nog door de meeste bestuurders als moeilijk wordt ervaren. Veel ongeluk vinden ook plaats rond de achter kant van de auto. Een achteruitrijcamera dient meer als parkeer assistent.
Parking assist is een systeem dat inparkeren op krappe plekken moet gaan verlichten. Deze manier werd in 2003 geïntroduceerd op de markt. In het begin was dit concept nog zwaar in ontwikkeling, bepaalde objecten werden niet door de sensoren opgenomen. Al wou de bestuurder in een al te krap vak inparkeren gaf het apparaat misleidende waarschuwingen aan zoals; dat je de auto bijna raakt.
Er is een actief en passief systeem. Over het eerste systeem: dit zijn oriëntatiepunten op het voertuig die een geluidsignaal aangeven wanneer de bestuurder te dicht bij een object komt met zijn voertuig. Achteruitrijcameras zijn visuele toevoegingen voor iedere weggebruiker, een soort derde oog die het inparkeren moet vergemakkelijken en ongelukken moet voorkomen. Heeft u ook onvoldoende zicht bij het achteruit parkeren? Dan adviseer ik u een kijkje te nemen bij: achteruitrijcamerawinkel.nl |
https://www.achteruitrijcamerawinkel.nl/ |